Thursday, December 01, 2011

Mandarin Duck


Evdeki tum bayat ekmekleri bir posete koyup evime cok yakin olan göletin yolunu tuttum...Varir varmaz, posete yonelmemle birlikte karsi taraftaki tum ordekler beni farketiler ve bana dogru yuzmeye basladilar Bu kadar acikgoz olmalari ve ne niyetle oraya geldigimi anlamalari beni guldurdu. Ekmekleri ve kirintilari once ayagimin dibine serpistirdim ama hepsinde o bilmis tavir vardi "Sen cekilmedikce, o kirintilara dokunmayacagiz!''...
'Aman tamam beee' dedim icimden 'Siz kazandiniz...', bir iki adim geri cekildim. Kendilerini guvende hissedenler basladilar cimenlerin arasindan ekmek parcalarini bulmaya...Hatta bir iki tanesi kapisip, kuyruklarini kafalarini filan gagaladilar ama kavga sadece birkac saniye surdu. Sonra surunun icinden bir tanesi gozume carpti.
O buyuleyici renkleriyle karsimda duran erkek bir Mandarin Duck'ti. Yanlis bilmiyorsam bu ordekler genelde cok sik dogada gorulmuyorlar. Yasadigim yerin belediyesi tarafindan oraya birakilmis olmasi da bence imkansiz. Cunku parkta oylece yuzmeye birakilmayacak kadar da pahali ve degerli bir hayvan. Ustelik gerek Avrupa'da gerekse diger kitalarda bu ordek turunun soyu tukenme tehlikesi icinde. Cok buyuk bir ihtimalle ve internetten de okudugum uzere suruden kacmis olabilir.
O gunden sonra ne zaman goletin yanindan gecsem, acaba orda midir diye bakmadan edemiyorum. Gorunurlerde yok tabi ki. Umarim basina bir is gelmemistir. Keske bizim golette kalip kalbine gore temiz bir bayan ordek bulup bolca yavrulasa :P :P Goletimiz daha bir senlense ve renklense...

4 comments:

New York Turca said...

Renkleri ne kadar guzel ilk defa gordum bolesini yakindan gormekte ayri bi guzellik olurdu sanirim ama ben korkuyorum ordeklerden tavuklardan en cok da kazlardan. yani nerdeyse tum gagalilardan diyebiliriz.

Kız kıza toplandık said...

Haha! Evet yahu kazlar asabilesip insanin pesinden kosturabiliyorlar. Ben cok severim kuslari. Sadece bu yasadigim yerde cok buyuk kargalar var. Onlardan biraz tirsiyorum :))

Müge said...

Karga zaten büyük bir kuş, daha da büyüğünü görmek kalbime fazla gelebilir valla. Bu arada, sen ne güzel bir yerde yaşıyorsun yav. :)

Kız kıza toplandık said...

Sagol Muge!
Onceleri olsem countryside da oturamam derdim. Ama icten ice sevmeye basladim sanki. Hava cok temiz, yasam cok kolay, sessiz sakin. Ancak arada sikilmiyor degilim tabi:))) Orumcekler ordekler de bir yere kadar degil mi?:p :p :p