Sunday, May 16, 2010

Ne olacak bu halimiz???


Sizi bilmiyorum ama ben bazen cok umitsizlige kapiliyorum. Sanki annelerimizin jenerasyonu daha bir guzelmis. Hersey o zaman daha bir kiymetli, daha bir ulasilmazmis. Globallesmenin damarlarimiza islemedigi, dunyanin tek bir ulke olmadigi, new world order’in baslamadigi zamanlarmis. Kimsenin dunyadaki olan bitenden bizim kadar haberi yokmus. Sanirim boyle daha mutlularmis.

Neden boyle yaziyorum biliyor musunuz? Az once cok sevdigim, cok basarili ve ekranlarda birkac kez gorunmus bankaci bir arkadasimin forward edilmis mailini aldim. Onunla dunyanin ekonomik hali hakkinda kotumser oldugu icin cok dalga gectigimden, bu videoyu izlemem, kendimce ders cikarmam gerektigini israr ediyordu. Ben gene ona dalgaci bir dille cevap versemde videoyu izledikten sonra “ne olacak bu halimiz..." demeden edemedim.

Video, gecen pazar gunu Fransa’nin cok buyuk bir ekonomik krizden dondugunu, ancak bu durumun gecici olarak baskilandigini olayin 2-3 hafta icinde patlak verecegini, Avrupa’da cok buyuk bir system degisikligi olacagini soyluyordu. Zaten 23 senesini Turkiye’de gecirmis bir insan olarak bana kriz filan koymaz, Almanlar dusunsun desemde, “Avrupa'ya geldik buraninda tadi kacti” demekten kendimi alamadim. Sanirim bende bir ugursuzluk ve gudubetlik var. Neyse…Ben bu konu hakkinda cok sey soylemeyecegim. Fen bilimlerini seven bir insanim ve bu yuzden ekonomi bilgim arkadaslarimdan duyduklarimla sinirli. Onlardan duyduklarimi cok biliyormusun gibi size satmaya niyetim yok. Durum boyle olunca bana forward edilen bu videoyu (tik tik) sizinle paylasagim.

Bayan bloglarinda girgir samata, guzellik, kilo, yeme-icme gibi konular disinda para ve ekonomi mevzularina da deginilmesi taraftariyim. Gercek dunyaya arada bir pembe gozluklerimizin uzerinden bakmaliyiz kizlar!!!Hepinizi cok opuyorum. Bol parali, krizsiz, huzurlu gunler diliyorum...


No comments: