Monday, August 16, 2010

Bira ile et marine etmek...


Cuma gecesi bir arkadasimin duzenledigi bbq'ye davetliydik. Hersey gercekten cok superdi. Gecenin suprizi ise, Amerika'dan donusumu kutlamak icin bana ozel olarak alinmis sucuktu:)))

"Ee..kkt, sen simdi orda sucugu ozlemissindir..."
"Neee sucuk mu...Ohhh Gottttt!!!"

Duyanda sanirki biz Turkler sucuksuz bir ogun gecirmeyiz :))) Birakin Amerika'da sucuk yememeyi sanirim buraya geldigimden beri sucuk yemiyorum. O da nerden baksan bir 4-5 sene filan oluyor.

Hatta 2 seneden beri beraber oldugum yabanci sevgilim bile "Valla kkt, simdiye kadar pekcok turk yemegi yapti ama bunu ilk kez duydum...Cok guzelmis" diyerek herseyi mideye indirdi. Canim sevgilim benim ben sana yapmaz miyim bundan sonra...Sonrasinda opusmemek kaydiyla tabi:)))

Neyse...Sucuk gercekten sahaneydi ama gecede daha sahane baska bir tarif daha vardi.
Belki aranizda bilenler vardir. Hatta tarifi cumartesi gecesi bizde hindi gogusle denedik. Gercekten tavada yapmamiza ragmen cok guzel oldu.

Annemden hep oyle gormusumdur. Kekik, biberiye, tuz, karabiber, limon suyu ve zeytinyagi sarmisakla sos haline getirilip etler bir gece bu karisim icinde dinlenmeye birakilir. Tipik Ege usulu iste:))

Ama mekan Almanya olunca etin neyle marine edilecegi de degisiyor tabi.

Hardalla, zeytinyagi cirpilip, soganlar kup kup dograniyor...Karabiber ve tuz eklenen bu karisima en sonda goz karari bira ekleniyor. (Ben yarim bardagi biraz gecmis sekilde bira takviyesinde bulundum.) Etler bu birali karisimin icinde bir gece bekletiliyor...Ortaya cikan sonuc ise gercekten enfes...

Biz denedik begendik...Sizede siddetle tavsiye ediyorum. Turk mutfagi ile kiyaslanmasi mumkun olmayan Alman mutfagindan arada sirada bile olsa guzel tarifler cikiyormus demekki.

Afiyet seker olsun...


No comments: