Monday, April 26, 2010

Pazar gunu NY

Simdi size kalkip, NY hakkinda tavsiyelerde bulunacak degilim. Gittiginizde sunu yapin bunu yapin da demiyorum. Herkesin gezme hizi, zamani, zevkleri de degisik oldugu icin tavsiyede bulunmak sacma olabilir. Ben en iyisi size yagmurlu bir pazar gunu buralarda neler yaptigimi anlatayim...Haftada bir gunu bile calismadan geciremeyen bir insan oldugum icin once sabah erken kalkip, universiteye gittim. Islerimi bitirip eve gitmeyi dusundum. Buarada sunu belirteyim, bir ay onceki bahar havasindan eser yok. Hava soguk, yagmurlu ve herseyden ote 14-15 derece. Hava insani, eve kapatip ustune yorgani battaniyeyi cektirecek cinsten.

Genede icimden bir ses ne isin var evde deyince attim kendimi en yakin metro istasyonuna. Sansimda yaver gitti ve hemen binmem gereken 6 numarali tren geldi. Nerde insem, ne yapsam diye dusunurken Canal Street'e gitmek aklima geldi. Bilmeyenleri bilgilendirelim. Canal Street Manhattan'in guney batisinda ve Izmir'in Kemeraltisi gibi bir yer...Ancak Canal Street'in bir guzelligi de Canal Street metro istasyonundan cikip Broadway caddesine saptiginizda, biraz yuruyusle Soho'ya varabilmeniz.

...Ki iste ben bugun bunu yaptim...Canal Street'ten cikip once Soho turu, ardindan da Union Square'e kadar yurudum.

Soho cidden cok cici. Her yerinden cool insanlar fiskiriyor. Ara sokaklarda butikler, cok guzel cafe-publar, sanat galerileri mevcut. Rivayete gore pekcok unluylede karsilasilinabilinir(mis). Mis diyorum cunku ben unlu biriyle tabiki karsilasamayacagimi biliyorum...

Soho turumu tamamlayip, bir kac dukkana girdim. Iclerinden bir taneside Face Stockholm'du. Ordan kendime 4 ayri pembe tonunda toksik olmayan, icinde formaldehit ve diger zararli maddeleri icermeyen ojelerden alip yoluma devam ettim. Hepsi cidden cok tatlilar. Simdi neden 4 farkli tonda pembe aldin diye sorabilirsiniz. Valla bende bilmiyorum. Hosuma gitti hepsi.Yaz icin beyaz veya cicekli elbise ve bluzlarimla hepsinin uyum sagliyacagini dusunuyorum. Kafamda sunu hayal ettim. Beyaz keten gomlegim, kot mini etegim, parmak arasi terliklerim ve bu ojelerden herhangi biri!!!Yaz gelsin lutfen :))))

Soho'dan sonra Union Square'e dogru yola ciktim. Yolda French Connection UK'in indirim magazasina rastladim. Elimde hic poset tasiyacak halim olmadigindan oraya ayri bir gun girme karari aldim.

Union Square'e varmadan hemen once, sol tarafta ki Strand Bookstore'a girdim. Yok boyle biryer! Strand Bookstore 1927'den beri hizmet veren eski ve yeni kitaplari cok uygun fiyata satan bir kitapevi. Ben cok sevdim cunku Avrupa'da bulundugum sehirde sinirli sayida Ingilizce kitaba ulasabiliyorum. Hemen kendim ve erkek arkadasim icin yemek ve kokteyl kitaplari topladim. Bir ara kendimden gecip elimdekilerin ne kadar agir oldugunu farketmemisim. Sonra farkettim ki bunlari eve tasisam bile ulkeye geri donerken yanimda cok agirlik yapacaklar. Maalesef sadece birkacini alip bazilarini uzulerek raflara biraktim.

Strand Bookstore'dan ciktiktan sonra karsidaki Max Brenner'e girmek istedim. Malum, o kadar yemek kitabi karistirdiktan sonra karnim acikmaya basladi ve birseyler atistirmaliydim.Max Brenner iceride cikolata ve cikolatali urunlerin satildigi, marshmallow'lu cikolata pizzasi ve cikolata fondusuyle unlu biryer. Iceri girdim ama yer bulabilirsem ne ala...Bir kuyruk var ki en az yarim saat beklemek lazim...Hic isim olmaz dedim ve hemen koseyi donup attim kendimi Whole Foods'a...Iki vegan browni paketletip hemen Whole Foods'un yaninda bulunan Filene's Basement Store'a girip ayakkabilara soyle bir bakinip ciktim.


Iste bir pazar gunum boyle gecti. Hicbirsey yapmayip kimse ile sosyallesmesem bile yollarda yurumek, farkli bir sehirde olmak, cevreyi gozlemlemek gibisi yok. Fakat bu fikir suan benim hayat tarzima yansimis oldugundan dolayi acaba bu bir bagimlilik mi demekten kendimi alamiyorum. Nitekim benim icin boyle bir hayat tarzi cok eglenceliyken simdiye kadar 4 ulkede yasamis erkek arkadasim, gelecegimiz konusunda benim daha oturakli bir hayat tarzina sahip olmam dusuncesinde...Zaman ne gosterir bilemeyiz ama tek bildigim onun gibi seyahat etmekten ve yeni yerler kesfetmekten sikilmadigim. Hepinize iyi haftalar diliyorum...Sevgiler,

Kkt



No comments: