Saturday, June 12, 2010

Hayvanlara yapilan eziyet

Hepimiz, akil sagligi olmayan ve kendini bilmez bir kizin hayvanlara yaptigi iskenceleri biliyoruz ve olanlari maalesef dehsetle izliyoruz. Elimiz kolumuz bagli, internette sanal imza atmaktan baska da birsey yapamiyoruz. Temennim, bu hastalikli kisinin hemen tedavi edilip topluma kazandirilmasi. Bekleyip neler olacagini gorucez.

Bu kadar ciddi olmasada, baska turlu bir eziyet haberi Cin'den geliyor. Daily Mail Uk'de okudugum bu haber beni ikinci kez dumur etmis vaziyette. Cinde evcil hayvanlari vahsi hayvan gibi boyama akimi baslamis ve ozellikle kopek sahipleri, sevimli evcil hayvanlarini kaplan, panda gibi boyamaya kalkmislar.


Nedir bu diye sormaktan kendimi bir turlu alamiyorum. Evcil hayvanlari, cok sevdiginiz icin alip, eve hapsediyorsunuz. Bilmediginiz diyetlerle besleyip, onlari obez, sagliksiz yapiyorsunuz ve simdi birde tuylerini kendi zevkinize gore boyayip onlarla egleniyorsunuz. Isin kotusu bunu kendi zevkiniz icin yapiyorsunuz. Bana sakin ne var bunda diye cahilce bir soru yoneltmeyin. Dogada her organizmanin (dikkat ederseniz hayvan demiyorum, organizma diyorum) bir gorevi ve o goreve gore de sahip oldugu biyolojik ozellikleri vardir. Kalkip, bir kutup ayisini siyaha boyayamacaginiz gibi bir kopegide alip pandaya veya kaplana benzetemezsiniz. Bu durum hayvanin biyolojisine aykiri oldugu gibi psikolojisine de aykiridir.

Cindeki hayvansever derneklerinin duruma nasil baktiklarini bilmiyorum ama bu haberden sonra bir kez daha gercekleri goruyorum. Dunyadaki en zararli organizma, aklina gelen herseye hukmetme hakkina sahip oldugunu dusunen insanoglunun ta kendisi.

No comments: