Wednesday, June 02, 2010

The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living


Cok tartismali bir sanatci Damien Hirst.

"Yarattiklari sanat eseri mi degil mi?", "Bu kadar paraya nasil sahip oldu?", “Arkasinda kimler var?” tartismalari bir yana dursun, kendisinin ilk gordugum eseri “The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living” karsinda hayranligimi gizleyemedim.

Esere duydugum hayranlik bir sanatsever olmaktan ote daha cok bir denizsever olmamdan kaynaklaniyor.

Bir kopekbaligini sabitleyici bir solusyon olan PFA icine koyup sergilemenin sanat oldugunu (haddim degil kesinlikle, bununda farkindayim) dusunmuyorum, olsaydi tip fakultesi kadavralari muze adini alirlardi. (Zira tip fakultesindeki insan vucutlarinin, biyoloji departmanlarindaki hayvan orneklerinin de saklandigi solusyonda ayni solusyon)

Ancak itiraf etmeliyim ki, yasam bilimlerine ilgisi olan bir insan olarak, bir kopek baligina o kadar yakin olmak benim cok hosuma gitti ve gercekten de agzi acik bana bakan o kopek baligini gordugumde, onunla denizde karsi karsiya geldigimi aklima getirmeden edemedim. Bu baglamda bakacak olursak, Damien Hirst'in vermek istedigi mesaj yerine ulasmis vaziyette :)) Ancak bu mesaji sadece kendisinin eserinde degil Sea World'de veya bir akvaryuma gittigimizde de hissetmek mumkun. Genede son derece objektif olup, eserleri sizinde dunya gozu ile bir gormenizi dilerim.En nihayetinde yasayan en zengin sanatci olan Damien Hirst'in eserinden bahsediyoruz.Gormek sart!

"The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living" simdilik sahibi Saatchi Gallery olup, eser su siralar NY Metropolitan Muzesinde sergilenmekte.


No comments: